ආරුක්කු නවයේ පාලම
per person
1921 දී බ්රිතාන්ය පාලනය යටතේ ඉදිකරන ලද ආරුක්කු නවයේ පාලම, 20 වන සියවසේ මුල් භාගයේ ඉංජිනේරු සහ සැලසුම් ප්රතිභාව පිළිබඳ විශිෂ්ට උදාහරණයක් ලෙස පවතී. ඇල්ල සහ දෙමෝදර දුම්රිය ස්ථාන අතර පහසුවෙන්ම පිහිටා ඇති බැවින් පාලම දිගේ ඇවිදීමට තෝරා ගන්නා සංචාරකයින්ට රැළි සහිත කඳු සහ ඝන වෘක්ෂලතාදිය දැකගත හැකිය.
“අහසේ පාලම” ලෙසින් ඇතැම් විට හඳුන්වනු ලබන ආරුක්කු නවයේ පාලම බදුල්ල-කොළඹ දුම්රිය මාර්ගය ඉදිකරන විට කඳු දෙකක් එකතු කර ඉදිකරන ලද්දකි. මෙම පාලම දිග අඩි 300 කින් ද පළල අඩි 25 කින් ද සහ උස අඩි 80 සිට 100 දක්වා ප්රමාණයකින් නිර්මාණය වී ඇත. යටත් විජිත සමයේ දී ඉදි කරනු ලැබූ දුම්රිය මාර්ගයන් සඳහා කැපී පෙනෙන උදාහරණයක් ලෙස මෙම ආරුක්කු නවයේ පාලම ගත හැක. බදුල්ල -බණ්ඩාරවෙල පාරේ හල්පේ රෙදිපිළි මධ්යස්ථානයෙන් ආරම්භ වී ගොටුවල පාරේ කිලෝමීටර් 2ක් ගිය විට මෙම පාලමට ළඟා විය හැකිය. පාලමේ නව්ය සැලසුම සහ යාබද කඳුකරයේ ඇති වෘක්ෂලතාදිය ප්රදේශයේ සංචාරක ව්යාපාරයේ ස්ථාවර නැගීමකට හේතු වී තිබේ. මෙය සැබවින්ම ශ්රී ලංකාවේ පිහිටි, නැරඹිය යුතුම විශ්මිත නිර්මාණ වලින් එකකි.